Українська мова та література/5клас

                                                                  українська мова та література | Миколаївська гімназія № 4 

 

                                                         Українська мова та література

                                                                                   5клас


5 клас. Українська література. 22.04.2021

Тема: Григір Тютюнник - молодший із двох українських письменників-братів. Оповідання "Дивак". Паралельність і єдність двох світів - природи і людини. 

Завдання: 

1. Ознайомитися з життям і творчістю Г. Тютюнника, переглянувши відео. Скласти усну розповідь про письменника.

https://www.youtube.com/watch?v=OUotHKFY0Is

2. Прочитати оповідання,  відповідати на питання (с.215-222)


5 клас. Українська мова. 21.04.2021

Тема: Розвиток мовлення. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів.

Завдання:

Опрацювати теоретичний матеріал за посиланням

https://drive.google.com/file/d/12-e7RZBPqBM4aMzIOFIF2PZPdfiv_Z1a/view?usp=sharing

Скласти текст вітальної листівки до Дня матері, використавши звертання та вставні слова, які увиразнюють любов і повагу до адресата.

5 клас. Українська література. 20.04.2021

 

Тема: Розвиток мовлення. Художній етюд про природу (письмово).

Завдання: скласти власний етюд про весняну природу.

Матеріали презентації допоможуть  вам виконати завдання:

https://naurok.com.ua/hudozhniy-etyud-pro-prirodu-174271.html


5 клас. Українська мова. 20.04.2021

Тема: Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами  та сполученнями слів.

Завдання:

 1. Опрацювати теоретичний матеріал пар.45.

2. Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=PD3bGpmed2g

3. Виконати  впр. 477, 478.

5 клас. Українська мова. 19.04.2021

Тема: Звертання. Непоширені й поширені звертання. Розділові знаки при звертанні.

Завдання:

 1. Опрацювати теоретичний матеріал пар.44.

2. Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=o-fJVVDOws8

3. Виконати  впр. 469, 470.

5 клас. Українська мова. 15.04.2021

Тема: Двокрапка й  тире при узагальнювальних словах  між  однорідними членами.

Завдання:

 1. Повторити теоретичний матеріал підручника пар.43.

2. Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=yIAkiB70NQ4

3. Виконати  впр. 459, 463.


5 клас. Українська література. 15.04.2021

 

Тема: Максим Рильський. "Осінь-маляр із палітрою..." Єдність людини і природи.

Завдання:

1.   Переглянути відео

https://www.youtube.com/watch?v=z5RGpxpfWJ8

https://www.youtube.com/watch?v=C55YH1n-Lmk&feature=youtu.be%D0%AF%D0%BA

2. Вивчити вірш (с.213)

3. Усно відповідати на питання (с.214)


5 клас. Українська мова. 14.04.2021

Тема: Узагальнювальне слово в реченні з  однорідними членами.

Завдання:

 1. Опрацювати теоретичний матеріал пар.43.

2. Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=lhFA5Bm7asQ

3. Виконати  впр. 461, 464.


5 клас. Українська література. 13.04.2021


Тема: Максим Рильський. Основні відомості про поета. Аналіз  поезії "Дощ"

Завдання: 

1. Виразно читати с.212, 213.

2. Скласти усну розповідь про письменника за змістом прочитаного.

3. Прослухати декламування 

https://www.youtube.com/watch?v=CRqGmJ7WT7E

3. У робочий зошит написати літературний паспорт поезії "Дощ". 

https://dovidka.biz.ua/maksim-rilskiy-doshh-analiz/


5 клас. Українська мова. 13.04.2021


Тема: Контрольний письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.

https://drive.google.com/file/d/16SQ9bLIXEY73DOFEEy40E7WTkTPljjMT/view?usp=sharing

5 клас. Українська мова. 12.04.2021

Тема: Кома між однорідними членами.

Завдання:

 1. Повторити теоретичний матеріал підручника пар.42.

2. Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=lrQfncDgxlA

3. Виконати  впр. 452, 453.

4. Самостійна робота за посиланням

https://drive.google.com/file/d/1I0reGpLyuf9qPW1YCjQ8kB3CbpGAP_DO/view?usp=sharing

 

5 клас. Українська література. 08.04.2021

Тема: Контрольна робота «Рідна Україна. Світ природи. Творчість Т.Шевченка, С.Васильченка, Є.Гуцала

https://drive.google.com/file/d/1WvCdvhZgf7Gdji2YzNsVrAZGKtY7WXwY/view?usp=sharing

 

5 клас. Українська мова. 07.04.2021

Тема: Речення з однорідними членами.

Завдання:

 1. Опрацювати теоретичний матеріал підручника пар.42.

2. Переглянути відео за посиланням

https://www.youtube.com/watch?v=EtyHW0kqpPQ

3. Виконати письмово впр. 444, 451;

усно - впр. 446.

5 клас. Українська мова. 06.04.2021

Тема: Контрольна робота "Другорядні члени речення" 

https://drive.google.com/file/d/1eOoD2Eqy2a9JDBIhC62EmtxnFFPK_u8B/view?usp=sharing


5 клас. Українська література. 06.04.2021

 

Завдання:

1. Прочитати оповідання Євгена Гуцала "Сім`я дикої качки" за посиланням 

https://drive.google.com/file/d/15u-s0-tyZhPMrTr5caDlDIFigXBMyFP3/view?usp=sharing

2. Скласти план до оповідання та стисло переказати.

3. Виконати тестові завдання у робочий зошит.

4. Творче завдання. Складіть лист від Юрка до Тосі (за умови, що хлопець не попрощався з дівчинкою).

                                           5 клас. Українська мова. 05.04.2021

https://drive.google.com/file/d/1NaYi4hmvVRpqH4Ca0mHvLV7khrvh9srj/view?usp=sharing


5 клас. Українська мова. 01.04.2021

https://drive.google.com/file/d/16N3ExSSNmDGcStTKr46dlpTxtYUodU4j/view?usp=sharing

5 клас. Українська література. 01.04.2021

 Тема: Євген Гуцало. Оповідання "Лось". Гармонія людини з природою. Образи хлопчиків, їхня невідступність у захисті гуманних переконань.

Завдання.

1. С.210. Опрацювати рубрику "Теорія літератури", вивчити визначення.

2. С. 210 -211. відповідати на питання.

3. Ознайомитися з художнім аналізом твору

https://dovidka.biz.ua/ye-gutsalo-los-analiz/

4. Дати відповіді на питання вікторини

https://wordwall.net/ru/resource/1628347/%D0%BB%D0%BE%D1%81%D1%8C


5 клас. Українська мова. 31.03.2021


Тема: Другорядні члени речення. Обставина.

Завдання:

1. Повторити теоретичний матеріал підручника с.175-176.

2. Вивчити

Обставина — це другорядний член речення, який указує на часмісце, причину, умову, мету дії, спосіб її виконання.
 
Обставини відповідають на запитання коли? де? звідки? чому? з якою метою? за якої умови? як? тощо. До обставини ставимо запитання від присудка.
 
У ролі обставин найчастіше виступають прислівники, іменники у непрямих відмінках. Прийменники, що вживаються разом з іменниками, теж входять до складу обставиннад морем, у житах.
 
У реченні обставину підкреслюємо так: _ .  _  .  _  . 

3. Переглянути відео 

4. Виконати вправи 439, 441 

5 клас. Українська мова. 30.03.2021

Тема: Другорядні члени речення. Означення. Самостійна перевірна робота.

Завдання:

1. Повторити теоретичний матеріал підручника с.175-176.

2. Переглянути відео

https://www.youtube.com/watch?v=uT4Gb2LZ2xY&feature=youtu.be

3. Виконати самостійну роботу

 

Самостійна робота

Тестові завдання

1. Позначте речення.(0,5б.)

А) Біля нас.

Б) Сергій та Максим заспівали пісню.

В) Упродовж дня.

 

2. Позначте спонукальне речення. (0,5б.)

А) Учителі на перерві вийшли в коридор

Б) Любіть Україну, як сонце любіть

В) Чи всі виконали домашнє завдання

 

3. У якому реченні немає однорідних членів речення? (0,5б.)

А) Діти розмовляють голосно.

Б) Андрій прийшов і розповів.

В) Марина і Катерина прибігли.

 

4.Назвіть види речень за метою висловлювання. (0,5б.)

 

5. Назвіть види речень за інтонацією. (0,5б.)

 

6. Що таке граматична основа речення? (0,5б.)

 

7. На які питання відповідає підмет? Як його підкреслюємо у реченні? (0,5б.)

 

8. На які питання відповідає присудок? Як його підкреслюємо? (0,5б.)

 

9. Назвіть другорядні члени речення. Поруч зазначте на яке відповідає питання той чи інший член речення, вкажіть як його підкреслюємо у реченні.

Наприклад. Обставина відповідає на питання як? Де? Куди? Звідки? Коли? Чому?, підкреслюємо рисочкою та крапочкою. (1б.)

 

10. Позначте речення, у якому правильно визначено граматичну основу. (1б.)

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЮВАННЯ, ІНТОНАЦІЄЮ, ПРО ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ

 

11. Поставте розділові знаки в кінці речень. Дайте характеристику речень за зразком. (1б.)

Зразок: Діти шанують своїх батьків. (Розповідне, неокличне)

Хіба можна не любити свій рідний край

Рідний край є в кожної людини

Любіть, діти, свій рідний край

 

12.  Складіть і запишіть речення, визначте їх граматичну основу. (3б.)

В’ється, між, швидка, берегів, зелених, річка;

Голубі, сонце, у, світле, віконця, зазирає;

На, виблискували, самоцвітами, сонці, роси, краплі.

13.  Перепишіть речення, підкресліть означення. (2б.)

Благословенна тиша навкруги.

Лише зашерхоче десь суха зелена ящірка.

Стало пахучим і свіжим повітря після грози.

Свіжозорані ниви обсівалися великими вечірніми зорями.


5 клас. Українська література. 30.03.2021

 Тема: Євген Гуцало. Оповідання "Лось". Вічне протистояння добра і зла - наскрізна тема світового мистецтва.

Завдання.

1. Читати с.203-210.

2. Скласти коротку усну розповідь про письменника.

3. Переказувати оповідання.



5 клас. Українська мова. 29.03.2021

Тема: Другорядні члени речення. 

Завдання:

1. Переглянути відео

https://www.youtube.com/watch?v=mG1LJq3h6as&feature=youtu.be

2.Ознайомитися з теоретичним матеріалом підручника с.175-176.

3. Виконати вправи 434, 437.


5 клас. Українська література. 18.03.2021

Тема: Павло Тичина. Про поета. Мелодійність віршів Павла Тичини. "Не бував ти у наших краях". "Гаї шумлять". "Блакить мою душу обвіяла".

С.199 -202, виразно читати, відповідати  на питання,  вивчити вірш "Блакить мою душу обвіяла".

5 клас. Українська мова. 18.03.2021

Тема: Види речень за метою висловлювання та інтонацією. Пунктуаційна помилка.

Завдання:

1.Ознайомитися із теоретичним матеріалом 

https://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/4-klas/rechennia-327120/vidi-rechen-za-metoiu-vislovliuvannia-ta-intonatciyeiu-327030/re-d21b0fdf-85e7-4606-a2b2-ab8444ad6361

2. Опрацювати теоретичний матеріал підручника с.173.

3. Виконати вправи 429, 430.


5 клас. Українська мова. 17.03.2021

Тема: Речення з одним головним членом.

Завдання.

1. Переглянути відеоурок.

2. Ознайомитися із теоретичним матеріалом с. 170 та скласти за малюнком (впр. 416)  розповідь  про види речень за наявністю головних членів.

3. Виконати письмово впр. 417 (1), 419.

https://www.youtube.com/watch?v=LCrJaepSOwk&feature=youtu.be


5 клас. Українська мова. 16.03.2021

 Тема: Граматична основа речення. Тренувальні вправи.

Завдання.

Повторити правило с.165-166;

опрацювати теоретичний матеріал с. 166-167;

виконати вправи:

усно - 408,

письмово - 409, 411.


5 клас. Українська література. 16.03.2021

 Тема: Т. Шевченко. "Садок вишневий коло хати" - перлина пейзажної лірики. Поетичні   засоби мови.

С.196-198.

Завдання.

Повторити теорію літератури с.196;

виразно читати та вивчити вірш "Садок вишневий коло хати";

усно виконувати завдання с.197-198;

надіслати мені відео, у якому ви цитуєте напам'ять.


5 клас. Українська мова. 15.03.2021

 Завдання з української мови на 15 березня.

Тема: Граматична основа речення. 

Завдання: опрацювати теоретичний матеріал пар.39;

с.165-166, вивчити правила;

виконати вправи 402, 404, 406.

https://www.youtube.com/watch?v=DiSouARuHCw&feature=youtu.be 









Завдання:

1. Повторити теоретичний матеріал підручника с.175-176.

2. Переглянути відео

https://www.youtube.com/watch?v=uT4Gb2LZ2xY&feature=youtu.be

3. Виконати самостійну роботу

 

Самостійна робота

Тестові завдання

1. Позначте речення.(0,5б.)

А) Біля нас.

Б) Сергій та Максим заспівали пісню.

В) Упродовж дня.

 

2. Позначте спонукальне речення. (0,5б.)

А) Учителі на перерві вийшли в коридор

Б) Любіть Україну, як сонце любіть

В) Чи всі виконали домашнє завдання

 

3. У якому реченні немає однорідних членів речення? (0,5б.)

А) Діти розмовляють голосно.

Б) Андрій прийшов і розповів.

В) Марина і Катерина прибігли.

 

4.Назвіть види речень за метою висловлювання. (0,5б.)

 

5. Назвіть види речень за інтонацією. (0,5б.)

 

6. Що таке граматична основа речення? (0,5б.)

 

7. На які питання відповідає підмет? Як його підкреслюємо у реченні? (0,5б.)

 

8. На які питання відповідає присудок? Як його підкреслюємо? (0,5б.)

 

9. Назвіть другорядні члени речення. Поруч зазначте на яке відповідає питання той чи інший член речення, вкажіть як його підкреслюємо у реченні.

Наприклад. Обставина відповідає на питання як? Де? Куди? Звідки? Коли? Чому?, підкреслюємо рисочкою та крапочкою. (1б.)

 

10. Позначте речення, у якому правильно визначено граматичну основу. (1б.)

ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЮВАННЯ, ІНТОНАЦІЄЮ, ПРО ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ

 

11. Поставте розділові знаки в кінці речень. Дайте характеристику речень за зразком. (1б.)

Зразок: Діти шанують своїх батьків. (Розповідне, неокличне)

Хіба можна не любити свій рідний край

Рідний край є в кожної людини

Любіть, діти, свій рідний край

 

12.  Складіть і запишіть речення, визначте їх граматичну основу. (3б.)

В’ється, між, швидка, берегів, зелених, річка;

Голубі, сонце, у, світле, віконця, зазирає;

На, виблискували, самоцвітами, сонці, роси, краплі.

13.  Перепишіть речення, підкресліть означення. (2б.)

Благословенна тиша навкруги.

Лише зашерхоче десь суха зелена ящірка.

Стало пахучим і свіжим повітря після грози.

Свіжозорані ниви обсівалися великими вечірніми зорями.


5 клас. Українська література. 30.03.2021

 Тема: Євген Гуцало. Оповідання "Лось". Вічне протистояння добра і зла - наскрізна тема світового мистецтва.

Завдання.

1. Читати с.203-210.

2. Скласти коротку усну розповідь про письменника.

3. Переказувати оповідання.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

7 клас. Українська література. 16.03.2021

Інструктажі з техніки безпеки 2021-2022

9 клас Українська мова та література 2021-2022