Українська мова та література/7клас
Українська мова та література
7клас
7 клас. Українська література. 22.04.2021
Тема: О. Гаврош. "Неймовірні пригоди Івана Сили" - повість про пригоди українського силача, який став чемпіоном.
Посилання на повість "Неймовірні пригоди Івана Сили"
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=12839
Завдання:
1. Скласти план до повісті.
2. Підготувати стислий переказ за планом.
7 клас. Українська мова. 22.04.2021
Тема: Сполучник як службова частина мови. Складання пам’ятки «Як відрізнити сполучники й однозвучні з ними інші частини мови з прийменниками та частками (проте - про те, зате – за те, якби – як би та ін..)
Виконати завдання за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1oD8RD0TgskrHi_M7tVxMhoFX7L14NiFN/view?usp=sharing
7 клас. Українська мова. 21.04.2021
Тема: Сполучник як службова частина мови. Складання тексту-роздуму «Що об`єднує сучасних українських героїв з героями фольклору».
Виконати завдання за посиланням
https://drive.google.com/file/d/1vYQL0WwVESmQKw4-faBlxSOL85mcsKuR/view?usp=sharing
Написати власне висловлювання «Що об`єднує сучасних
українських героїв з героями фольклору».
7 клас. Українська література. 20.04.2021
Тема: Олександр Гаврош. Розповідь про письменника. "Неймовірні пригоди Івана Сили". Історична довідка про Івана Фірцака.
Завдання:
1. Ознайомитися із життям і творчістю Олександра Гавроша.
https://drive.google.com/file/d/1AD84FaSukB-KLd98lM-H8vZB4Mh-Bue2/view?usp=sharing
2. Переглянути відео "Історична довідка про Івана Фірцака".
https://www.youtube.com/watch?v=EIUBidoHGcY
3. Виразно читати та аналізувати (усно) зміст твору.
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=12839
7 клас. Українська мова. 19.04.2021
Тема: Сполучник як службова частина мови. Види сполучників за будовою, походженням.
Завдання:
1. Переглянути відео
https://www.youtube.com/watch?v=MNf_Gr3SV9c
2. Опрацювати теоретичний матеріал пар. 36, вивчити визначення та розряди сполучників.
3. Виконати впр. 290, 291.
7 клас. Українська література. 15.04.2021
Тема: Олена Теліга. Життя і героїчна загибель української патріотки. "Сучасникам", "Радість", "Пломіний день". Ідея оптимізму і життєлюбства через художнє слово. Моральний заповіт нащадкам.
Завдання:
1. Ознайомитися з життям і творчістю Олени Теліги, скласти усну розповідь про письменницю
https://www.youtube.com/watch?v=FLtmezYLbEg
2. Виразно читати вірші та усно відповідати на питання
3. Записати у робочий зошит анотацію до твору.
Посилання на літературний паспорт твору допоможе створити нашу анотацію
https://dovidka.biz.ua/suchasnikam-olena-teliga-analiz/
7 клас. Українська мова. 14.04.2021
Тема: «Синонімічні й
антонімічні прийменники. Прийменниково-іменникові конструкції в ролі членів
речення»
Завдання:
1. Переглянути відео
https://www.youtube.com/watch?v=wBtbAbnS9sI
2. Опрацювати теоретичний матеріал
https://drive.google.com/file/d/1LD2zeZjgzorIVgaY2DoZ5sXH8ImzwvxB/view?usp=sharing
3. Виконати практичні завдання
https://drive.google.com/file/d/1zg_oHix980eNFiWWVpAykRoXB-312lPe/view?usp=sharing
7 клас. Українська література. 13.04.2021
Тема: Олег Ольжич. Коротко про поета. "Захочеш - і будеш" (із циклу "Незнаному воякові"), "Господь багатий нас благословив". Українські національні герої, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, життєрадісність, шляхетність, патріотизм, висловлені образним словом.
Завдання:
1. Ознайомитися з життям і творчістю письменника, скласти усну стислу розповідь про митця
2. Виразно читати вірші та відповідати на питання
3. Записати літературний паспорт поезії "Господь багатий нас благословив" у робочий зошит.
https://dovidka.biz.ua/gospod-bagatiy-nas-blagosloviv-analiz/
7 клас. Українська мова. 12.04.2021
Тема: Написання прийменників разом, окремо та через дефіс.
Завдання:
1.Повторити теоретичний матеріал пар.34, вивчити правило с. 152.
2. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=ZNexcgYI47c
3. Виконати впр. 281, 283.
4. Самостійна робота
https://drive.google.com/file/d/1UkA9uwmJUtjPwE7Rjm6H4QAz2g0vaEET/view?usp=sharing
7 клас. Українська література. 08.04.2021
Тема: Контрольна робота. Творчість Марини Павленко та Любові Пономаренко .
https://drive.google.com/file/d/1APQuk9ziCdSzC-R-UOS43eo1PUyBX8gB/view?usp=sharing
7 клас. Українська мова. 08.04.2021
Тема: Види прийменників за будовою. Непохідні й похідні прийменники.
Завдання:
1.Опрацювати теоретичний матеріал пар.34.
2. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=XVOe6uBG6W0
3. Виконати впр. 277, 279.
7 клас. Українська мова. 07.04.2021
Тема: Прийменник як службова частина мови.
Завдання:
1.Опрацювати теоретичний матеріал пар.33, вивчити визначення.
2. Переглянути відео за посиланням
https://www.youtube.com/watch?v=j8aXeegMkHY
3. Виконати впр. 270, 271.
7 клас. Українська література. 06.04.2021
Тема: Урок позакласного
читання. Оксана Лущевська «Задзеркалля»
Завдання:
1. Опрацювати зміст твору.
https://drive.google.com/file/d/1Dqnt5tyQYVnjIupZyWNfepVtgIivDZIh/view?usp=sharing
2. Написати невеликий відгук на книгу Оксани Лущевської «Задзеркалля».
3. Підготуватись до контрольної роботи за творчістю М.Павленко, Л.Пономаренко.
4. * Додаткове завдання для допитливих
Додаткове тестове опитування:https://learningapps.org/display?v=pk03ibmbn18
7 клас. Українська мова. 05.04.2021
Контрольна робота з теми “Прислівник” (тести)
1. Усі слова є прислівниками у рядку:
а) впевнено, прекрасно, котрийсь;
б) ліньки, попередньо, використано;
в) пошепки, інколи, сам на сам.
2. Прислівник – це..
а) незмінна особлива форма дієслова;
б) самостійна
частина мови, що виражає ознаку предмета;
в) незмінна самостійна частина мови.
3. Прислівники поділяються на такі розряди:
а) якісні, відносні, присвійні;
б) якісно-означальні, обставинні;
в) похідні та непохідні.
4. Прислівник напам’ять належить до розряду:
а) способу дії;
б) місця;
в) причини.
5. Помилку в написанні прислівника допущено в рядку:
а) віч-на-віч;
б) сам-на-сам;
в) вгорі.
6. Прислівник мимоволі утворено способом:
а) префіксально-суфіксальним;
б) основоскладання;
в) безафіксним.
7. Прислівник виражає:
а) ознаку предмета за дією;
б) ознаку або приналежність предмета якійсь особі;
в) ознаку дії, ознаку іншої ознаки, ознаку предмета.
8.
За допомогою слів значно, багато, куди, ще, трохи
утворюється:
а) проста форма найвищого ступеня порівняння прислівників;
б) проста форма вищого ступеня порівняння прислівників;
в) складена форма вищого ступеня порівняння прислівників.
9.
Виділене слово є прислівником у реченні: |
|
а) Старому та хворому годи завше,
як малому. |
10. Усі прислівники кількісно-означальні в
рядку: |
|
а) мало, надвоє, тричі, занадто; |
|
11.Усі прислівники місця в рядку: |
|
а) зухвало, зліва,
назустріч, карколомно; |
12. Визначити, у прислівниках якого рядка у процесі творення
простої форми вищого ступеня порівняння відбувається чергування.
а) ніжно, ясно;
б) довго, вузько;
в) чітко, весело.
7 клас. Українська література. 01.04.2021
Тема: Література рідного краю.
Видатні поети мого краю. Сава Голованівський. Виразне читання творів. Анотація до поезії "Пісня про мою Україну"
Завдання:
1. Ознайомитися з життям і творчістю письменника.
2. Виразно читати поезії.
3. Написати анотацію до вірша "Пісня про мою Україну"
https://drive.google.com/file/d/1Bf1RyrjdzG1I6ibpXKKb1jDcHQB7xanO/view?usp=sharing
7 клас. Українська мова. 31.03.2021
Тема:
Узагальнення й систематизація вивченого з теми « Правопис прислівників»
1.
Словниковий диктант
Несподівано, численно, неждано, спросоння, невдовзі, нехолодно, не дуже, не
зовсім(дуже, зовсім, цілком), нікуди, ніколи, ніде, насторожі, тричі, опівночі,
верхи, навкруги, по-доброму, по-третє, казна-коли, більш-менш, з діда-прадіда,
хоч-не-хоч, де-не-де, рік у рік, напам’ять.
-
З
якими вивченими орфограмами пов’язані дані слова?
-
Введіть
один прислівник в речення, запишіть, з’ясуйте його синтаксичну роль.
2. Мовознавча вікторина
1. До яких частин мови належить прислівник?
2. Чим відрізняється прислівник від самостійних частин мови?
3. Чи можна поза контекстом визначити, до якої частини мови належить
сполучення слів на пам’ять, по нашому, в
друге. Пояснити на прикладах.
4. Пояснити розбіжність у написання н і нн у прислівниках сказано і законно, нескінченно і нескінчено.
5. Що спільного й відмінного у вживанні часток не і ні у прислівниках й
інших самостійних частинах мови?
6. Від чого залежить написання букв и та і в кінці прислівників? Пояснити,
добираючи приклади.
7. З’ясувати, чому прислівник потихеньку з префіксом по- пишеться разом, а
по-братськи – через дефіс?
8. Які прислівники пишуться разом? Навести приклади.
9. Які прислівникові сполучення пишуться окремо?
3. Гра« Лови помилку» (
Знайти неправильне твердження)
1. Прислівники у реченні виступають підметом.
2. Ступені порівняння можна утворити від усіх прислівників. 3. Прислівники
можуть писатися разом, окремо і через дефіс.
4. Прислівники по- вашому, по-козацьки, по- перше пишемо разом. 5. Не з
прислівниками завжди пишеться окремо.
6. Ні пишемо із прислівниками разом, коли між ними немає прийменника.
7. Слова спросоння, зрання, попідтинню, попідвіконню пишуться з двома
буквами н.
3. Розкрити дужки, записати текст, пояснити правопис
прислівників.
Шановні семикласники!
Ми (давним)давно знаходимось у полоні Забудькуватості, яка сказала, що
відпустить нас, коли ми навчимося правильно писати прислівники. (По)справжньому
хвилюємось, (по)переду і (по)заду море без (кінця)краю, (хтозна)як виберемось.
(На)перекір усьому сподіваємось, що (десь)таки знайдуться ті, хто (по)дружньому
допоможе нам. Віримо, що ваші знання врятують нас.
4. Тести
1. У якому рядку правильно названо морфологічні ознаки прислівника?
А. рід, число, відмінок;
Б. час, спосіб;
В. відмінок, число;
Г. незмінність
2. У якому рядку до складу всіх словосполучень входять прислівники:
А. ставитись по/сусідському, дивитись по/вовчому, взяти за/багато;
Б. за/багато днів, приносити до/дому, відпочивати по/перше вересня;
В. іти по/вовчому сліду, співати по/українськи, кинути на/гору;
Г. підніматися на/гору Ельбрус, іти до/дому, постукати в/друге вікно.
3. У якому рядку не від усіх прислівників можна утворити ступені
порівняння:
А. гарно, корисно, весело, завзято;
Б. рішуче, багато, щойно, далеко;
В. глибоко, рано, швидко, легко;
Г. дорого, голосно, важко, зручно.
4. У якому рядку всі прислівники пишуться через дефіс:
А. по/перше, по/вашому, ні/куди, на/весні;
Б. будь/як, по/братерськи, в/голос, на/певно:
В. хтозна/де, коли/не/коли, на/бік, у/перше;
Г. по/нашому, де/не/де, віч/на/віч, часто/густо.
5. У якому рядку всі прислівники пишуться з нн?
А. гума..о, актив..о, безупи..о, со..о;
Б. відмі..о, стара..о, несказа..о, щоде..о:
В. негада..о, самовідда..о, нездола..о, дореч..о,
Г. багря..о, не поруш..о, невтом..о, невпи..о.
6. У якому рядку допущено помилку в правописі прислівників?
А. день у день, без кінця-краю, віч-на-віч, не до вподоби;
Б. не зло, зозла, час від часу, безперестанку;
В. у стократ, по-друге, як-небудь, навиворіт;
Г. по-моєму, по-зимовому, як-небудь, рік-у-рік.
7 клас. Українська література. 30.03.2021
Тема: Любов Пономаренко "Гер переможений ". Художні засоби втілення повели.
Завдання.
1. Записати паспорт твору у робочий зошит.
https://dovidka.biz.ua/ger-peremozheniy-analiz/
2. Написати (не списати!) коротку анотацію до новели (5 - 7 речень).
7 клас. Українська література. 30.03.2021
Тема: Любов Пономаренко "Гер переможений ". Художні засоби втілення повели.
Завдання.
1. Записати паспорт твору у робочий зошит.
https://dovidka.biz.ua/ger-peremozheniy-analiz/
2. Написати (не списати!) коротку анотацію до новели (5 - 7 речень).
7 клас. Українська мова. 29.03.2021
Тема: Написання прислівникових сполучень.
Завдання:
1. Повторити написання прислівників (с.135)
2. Переглянути відео
3. Опрацювати теоретичний матеріал пар.32.
4. Виконати вправи 271, 273
5. Творче завдання: скласти текст рекламного буклета (3-4 речення) молодіжного вбрання з використанням прислівникових сполук до лиця, до смаку, не до речі, не до вподоби, на вибір, в міру.
7 клас. Українська література. 18.03.2021
Тема: Любов Пономаренко "Гер переможений". Наскрізний гуманістичний пафос новели.
Завдання.
1. Опрацювати матеріал підручника с.243 - 246:
- прочитати про Любов Пономаренко;
- прочитати новелу "Гер переможений";
- усно відповідати на питання;
- опрацювати рубрику "Теорія літератури" (визначення вивчити).
2. Скласти план до твору у робочий зошит.
3. Виконати письмово тестові завдання та дописати літературний диктант.
ТЕСТ
за новелою Л. Пономаренко «Гер переможений»
1. Жанр твору:
А) оповідання
Б) новела
В) повість-казка
Г) казка
2. Полоненими були … .
А) українці
Б) люди різних національностей
В) німці
Г) росіяни
3. Європейське місто, згадане у творі:
А) Лейпциг
Б) Люблін
В) Прага
Г) Рим
4. Квіти, які посіяв Фрідріх:
А) айстри
Б) нагідки
В) чорнобривці
Г) мальви
5. Художній троп, ужитий в реченні «Місто давно не сердилося на німців»:
А) гіпербола
Б) рефрен
В) анафора
Г) метафора
6. Те, що діти зробили на грядочці:
А) поставили хрест
Б) розкидали каміння
В) насипали купу землі
Г) застромили лопату
7. Їжа, яку вдови приносили полоненим:
А) сухарі
Б) яблука
В) пиріжки
Г) варена картопля
8. Як Фрідріх розважав українських дітей?
А) співав німецьких пісеньок
Б) розповідав казки
В) учив доглядати за квітами
Г) учив робити прикраси зі шматочків цегли
9. Квітка порівнюється із … .
А) дівчинкою
Б) сонцем
В) соняхом
Г) ситом
10.Те, що жителі будинку знайшли у стіні:
А) лист
Б) рукавиця
В) насіння квітки
Г) пістолет
11.У рукавиці жителі будинку знайшли … .
А) фотокартку
Б) насіння квітки
В) прикраси зі шматочків цегли
Г) лист
12.Історію розповідає … .
А) автор
Б) охоронець
В) Фрідріх
Г) дівчинка
Літературний диктант
1. Фрідріх скопав маленьку грядочку, обгородив її камінням і посіяв …
2. Зробили з паличок … зв’язали його травою й поставили на грядці.
3. Місто давно не сердилося на …
4. У Фрідріха теж була …
5. Ми любили ціляти в нього …
6. Він саджав нас на коліна та …
7. Коли зняли його й узяли на руки, то здивувалися, що …
8. У кінці листопада ми перешли …
9. Якось посеред грудня я сиділа на вікні й раптом побачила …
10.Була велика і кошлата, не квітка, а …
11.Минуло …
12.Дівчатка дивилися на нас, мов живі, і запитували: …
7 клас. Українська мова. 17.03.2021
Тема: Написання прислівників разом і через дефіс.
Завдання:
1. Переглянути відео.
https://www.youtube.com/watch?v=AdN8G6jfMiY&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=6f5gnzL5hEo&feature=youtu.be
2. Опрацювати теоретичний матеріал с.135.
3. Виконати вправи 254, 249.
7 клас. Українська література. 16.03.2021
Урок розвитку зв'язного мовлення.
Тема: Контрольний твір-роздум "Чи завжди слід допомагати?" (за повістю-казкою Марини Павленко "Русалонька із 7-В, або Прокляття роду Кулаківських ")
Напишіть ваші твори у робочому зошиті, надішліть роботи мені в особисті повідомлення до 18 березня.
7 клас. Українська мова. 15.03.2021
Тема: И та і в кінці прислівників.
Завдання: параграф 29, опрацювати теоретичний матеріал,
переглянути відео з теми уроку,
виконати впр. 237, 239.
https://www.youtube.com/watch?v=w8iOyVD8isM&feature=youtu.be
Коментарі
Дописати коментар